"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Sunday, January 18, 2009

MANA..


Mana suara hati yang pernah menjadi bayu
Indah asyik mengulit jiwa-jiwa yang lemah
Hari ini tersungkam dan bungkam
Melupakan semua kekuatan yang berlalu

Layar kasih sayangnya sentiasa gemersik
Melambai-lambai untuk dibelai
Namun… hari ini
Dibiarkan terkapai
Hatinya telah tersungkam dan bungkam

Mana….
Suara hati yang pernah penuh dengan ketawa
Sering menjadi layang-layang diangin kencang
Yang membuai keasyikan langit
Apakah tali jiwanya telah putus
Untuk terbang lagi tinggi

Kini jiwanya bungkam dan suram
Membiarkan kesibukan menjadi kesibukan
Kesesakan menjadi kesesakan
Membiarkan gundah menjadi sengsara
Dan harapan menjadi kehampaan
Tanpa sepotong ayat bangkit
Tanpa sekuntum senyum meleret
Tanpa sepasang mata menyorot
Dan biarkan lagi…
Segala yang terjadi
Terus terjadi


"Tuhan mencipta seribu dugaan bukan untuk menerima seribu alasan
mengapa kita harus lelah, tapi untuk kita bertahan.
Kalaupun bukan kita yang menang dalam setiap ujian...
Paling tidak, kita telah bertahan dari mengaku kalah
pada keseluruhan hayat kehidupan"
Sumbangseh Hirne Saris

Masihkah aku GADISMU?


S E R I K A N D I C I N T A



waa puisi yang mengusik jiwaku yang keresahan.. yang sengal ala mengung cam ciput.. ekeke.. cam biasa arr aku rembat! otak jadik bodoh jap arr nak bagi komen ttg puisi nih.. apa pon thankz arr bg puisi nih kat kita.. utk kita ker? wakaka.. suka ati mak cik arr kan? kan?.. lalala.. jomm main masak2? ekeke..

apa pon kamu still gadisku.. mamaku yang kuat berleter.. hahaha.. dulik arr pe owg nak kata yg kita bercinta ker?.. yg penting aku dan kamu x der feel gitu2 kan?.. lompat si katak lompat! ekeke.. aku cuma layan feel ngan puisi kamu dan ayat membunuh kamu yang kdg wat aku leleh.. yang kadang wat aku tetiba bangkit cam seorang Puteri Hang Li Po daa.. teng! teng! teng! (cam biasa bunyik pedang arr) aku bisa mati saban waktu di tembak kamu! hahaha.. pakai senapang per tuh? ekeke.. :senyum: