"Renunglah sinar rembulan bila saat rindukan saya.. pasti wajah saya menjenguk hadir.. seindah sinar rembulan, seindah itulah cinta saya pada awak.. walaupun jauh untuk digapai, awak tetap indah dan menawan dalam hati saya.."

Wednesday, January 21, 2009

Perempuanku..


Perempuanku..
Andai bulan kesiangan
ku pasti mimpi mu berpanjangan
mengutip rindu yang bertaburan
satu demi satu di pagar bayangan

Perempuanku..
Ku lihat langkahmu kian bercelaru
di kala gelisah rindu memburu
kau perlu tahu sayangku
bahawa garis hidup kita hanya satu
walau terlalu panjang untuk bertemu
namun ia tetap akan ada disitu

Perempuanku..
jangan kau terus menangisi
pada waktu yang telah pergi
ingat kita punya Illahi
hanya dia yang pasti mengerti
apa yang kau simpan dalam diri

Perempuanku..
jangan biar dirimu sepi
doa ku agar kau kembali
mencorak warna yang kau impi
biar seindah warna pelangi
kerana aku sedia menemani
muga tiada lagi kamar yang sepi




Nah, pernahkah kamu kenal puisi siapakah ini? sudah tentu dari kamu bukan? yup, aku senang dengan cara olah puisi kamu.. so, aku mahu kamu lakukan seperti apa yang pernah kamu tarikan.. mengapa aku berkata begitu? entah.. aku tak tau.. tapi aku tau kamu pasti menghadapi saat yang sulit bukan?.. jangan bilang aku melupakan kamu.. dia, dan mereka.. tetap ada.. aku sering melihat kamu dari kejauhan.. yup, mungkin cara ku begini sukar dan sulit untuk diterka oleh kamu dan mungkin juga mereka.. apa nak hairankan.. aku juga seperti kamu.. kadang perlu waktu.. kadang diam bisu.. usah rasa kecewa dengan sikap aku ok?.. layankan saja karenah aku.. : ketawa :

yup, seperti kamu dulu.. yang begitu sukar untuk aku baca rentak kamu walau ada seribu tanda tanya bermain dalam minda ku.. mahu tahukah kamu apa itu?.. tak usah.. biar dia berbelit dalam otak aku.. nanti kamu bisa jadi pusing kepala.. kamu juga mudah bisa jadi serabut!.. ya, kamu juga dulu bisa terbuat semua panasaran.. opss, kunci jari jemari.. ketawa lagi.. namun aku terkecuali ya?.. : ketawa mengekek :

so, seperti kata-kata kamu.. terus cuba memahami, menemani, membahagiakan "kalian" di hayat yg ada ini.. yup, teruskan.. selagi hayat kamu dikandung badan.. bahagiakanlah mereka.. sesekali jangan lupa pada ketentuan takdir Ilahi.. yang pasti, tiap yang hidup.. pasti akan mati.. be strong ok? yg terpenting DON'T FORGET ALLAH.. baling senyum buat kamu.. chaiyuk!!